سلام کاربر عزیز! به ناحیه کاربری خود ورود کنید یا عضو شوید
خانه / درباره مامیران

درباره مامیران

مامیران خانه دوم بچه ها

فضاهای مجموعه و سیستم آموزشی و تربیتی به گونه ای طراحی شده که بچه ها در محیط احساس امنیت و تعلق داشته باشند.
بچه ها خودشان را مامیرانی می دانند و اینجا را خانه دوم خود
می شناسند. رفتار مربیان با بچه ها قاطعانه ولی همراه با عطوفت است. مهم ترین اصل در رفتار با بچه ها، ایجاد علاقه و احساس امنیت در کودک و سپس آموزش هر آنچه کودک نیاز دارد.

هر کودک یک گوهر منحصر به فرد

اینجا خبری از مقایسه بین کودکان نیست و مربیان به ویژگی های هر کودک به صورت جداگانه توجه می کنند و نقاط ضعف و قوت او را شناسایی می کنند. هدف ما پرورش استعدادها و تقویت نقاط ضعف هر کودک به صورت جداگانه است. پرورش اعتماد به نفس و عزت نفس کودکان اولویت اساسی ماست و برای دستیابی به این هدف نیاز به محیطی بدون مقایسه و رقابت و فضایی سرشار از عشق و تعلق داریم.

یادگیری در کنار مهارتهای ارتباطی

در برنامه های آموزشی مامیران، یادگیری مهارت های مختلف دستی، زبانی، خلاقانه و … در کنار یادگیری مهارت های ارتباطی، کار گروهی، مسئولیت پذیری و … قرار دارد و این دو پا به پای هم پیش می روند و هیچ یک بر دیگری اولویت ندارد.

مربیان توانمند و با انگیزه

عملکرد خوب مربیان مامیران، بزرگترین نقطه قوت این مجموعه است. این امر در سه گام اساسی محقق می شود:
۱٫ جذب افراد متخصص، با تجربه، با انگیزه و از همه مهم تر دارای ویژگی های شخصیتی مناسب برای یک مربی
۲٫ آموزش مستمر و افزایش دائمی دانش و مهارت مربیان
۳٫ نظارت همیشگی بر عملکرد مربیان توسط سوپروایزرها و مدیریت مجموعه

تامین کلیه نیازهای آموزشی

کارگاه های تخصصی متنوع مامیران به گونه ای طراحی شده که بچه ها نیازی به شرکت در کلاس های بیرون از مجموعه نداشته باشند. برای هر کلاس، بهترین مربیان تخصصی دعوت به همکاری شده اند و ابزارها و فضای مناسبی برای بچه ها در نظر گرفته شده است. کارگاه های موسیقی، نجاری، نمایش، ورزش، قصه گویی، هنر و … در برنامه هفتگی همه بچه ها قرار داده شده است.

توجه به ویژگی های روانشناختی کودکان

تک تک کودکان در مامیران تحت نظارت روانشناس هستند و در صورت مشاهده هر گونه مشکلی در رفتار کودک، میزان یادگیری، تمرکز، مهارت های ارتباطی و … بلافاصله اقدامات لازم به عمل می آید. این اقدامات شامل برگزاری جلسه ای با حضور والدین و گفتگو با آنها و ارائه راهکارهایی برای حل مشکل در منزل، گفتگو با مربی و ارائه راهکار مناسب برای حل مشکل در کلاس و در صورت لزوم ارجاع به مراکز بازی درمانی (در مورد مشکلات جدی تر) می باشد.

توجه به مثلث پدر، مادر، مربی

تمام افرادی که با کودک در ارتباط هستند، در آموزش و تربیت او نقش دارند. هماهنگی این سه رکن اساسی برای ما بسیار مهم است. به همین منظور در جلسات گروهی و جلسات فردی این ارتباط را تقویت می کنیم تا دست در دست هم بتوانیم بهترین ها را برای کودکان رقم بزنیم.

زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم

پروژه های آموزشی هفتگی بچه ها هر روز به دو زبان فارسی و انگلیسی آموزش داده می شود. با این برنامه، بچه ها زبان انگلیسی را به صورت غیر مستقیم و از طریق انجام کاردستی، بازی، هنر و ورزش یاد می گیرند.

برنامه غذایی کامل و متنوع کودکان در مهد

برنامه غذایی مامیران، با نظارت کارشناس تغذیه تهیه و ارائه می شود. این برنامه کاملا متنوع و دارای ارزش غذایی کافی برای گروه سنی ۳ تا ۶ سال می باشد. علاوه بر نهار، صبحانه و میان وعده ها هم توسط خانه کودک و از بهترین و تازه ترین مواد اولیه تهیه می شود و مادر هیچگونه دغدغه ای بابت تغذیه کودک در زمان حضور در مهد نخواهد داشت.

خانه کودک مامیران در سال ۱۳۹۶ تحت نظارت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به شماره مجوز ۹۶۰۲۰۲۰۰۵ و با مدیریت خانم پریسا قیاسی (روانشناس و مدرس مهارتهای فرزندپروری) تاسیس گردید.